YouTube retencija?
U doba TikToka i ultra-kratkog video sadržaja ko još mari za to?
Upravo takav stav vas sprečava da napravite da vas YouTube kanal zablista i postigne izvanrednu analitiku. YouTube retencija nije bauk, kao što veliki broj kompanija misli. Zapravo je jako korisna informacija pomoću koje možete da okrenete vaš kanal za 360 stepeni u pozitivnom smeru.
Ako nije bauk, kako je najbolje iskoristiti, koji faktori uticu, i koje korake treba napraviti da biste se bolje rangirali u YouTube pretrazi?

YouTube retencija i zašto je bitna: Ocekivanja VS Realnost
Istina je – Uz YouTube Shorts, napredne algoritme pretrage, i korisničke polise, zadržavanje gledalaca, a kamoli držanje nečije pažnje na svom videu je skoro pa nemoguće!
3 sekunde.
Vreme koje je potrebno prosečnom gledaocu da proceni da li je vaš sadržaj relevantan ili ne. U tom malom vremenskom roku da biste “hookovali” gledaoca za vaš video, morate odraditi tri najbitnije stvari:
- Objasniti problem koji on ima
- Kako ste ga vi rešili na wow način
- Kako ce vaše rešenje gledaocu pomoći
Pomešajte sve to sa malo primamljivih thumbnaila, zanimljive reakcija i dobre pozadinske muzike i imate svoj savršen recept za astronomsku YouTube renteciju.
Makar to je očekivanje svakog YouTube kanala. Ali šta zapravo kaže realnost?
YouTube Rentencija: Analitika koja pruža uvid u performanse videa u smislu pregleda i vremena gledanja. Kreirani podaci u formatu izveštaja koriste se kao dobra povratna informacija za unapređivanje strukture video sadržaja. Što bolja struktura sadržaja to bolje vreme gledanosti. Win-Win situacija!

Ova vrsta YouTube analitike takođe ima svog keca u rukavu – detaljno pokazuje koje delovi videa su preskočeni i koji delovi doživljavaju pad gledanost. Što je veci pad gledanosti to se vaš video lošije rangira.
To nijedan YouTube kanal ne želi.
Posmatrajte to na ovaj način: Ako imate YouTube video od jedan minut i gledalac ga gleda 30 sekundi, vaša retencija je 50%. Vrednost koja nije uopšte loša za klip od jednog minuta. Slično tome, ako se gleda 45 sekundi, rentencija je 75%.
Ali budite pažljivi, YouTube rentecija i njenja vrednost nije isto što i statistika o broju pregleda.
Zašto je YouTube rentencija važna? Objašnjeno ispod 120 reči
Sve se svodi na to kako YouTube algoritam tumači vaš video sadržaj. Videi sa odličnom retencijom budu pogurani, a oni sa lošijom budu nažalost prepušteni zaboravu.
Što više ljudi preskoči vaš video to signalizira algoritmu da on nije kvalitetan, relevantan, i zanimljiv.
Trka do dna izgleda ovako: Loše zadržavanje gledalaca na video sledi slabijem rangiranju kroz pretragu. Slabije rangiranje vodi sve manjem pojavljivanju u YouTube pretrazi. Što manje pojavljivanje sledi mikroskopskoj verovatnoći da publika pronađe vaš sadržaj. Miskroskopska verovatnoća sledi drastičnom padu vaših gledalaca. Ultimativno, padu vašeg YouTube kanala.
Uff, prosečnom YouTube kreatoru može da pozli od ovoga.
Postavlja se pitanje – Kako se postići dobru YouTube rentencije, a pritom održati jak kvalitet i vrednost sadržaja?

6 proverenih koraka do jake YouTube retencije
Ovde 95% YT kreatora greši.
YouTube rentecija nije implementiraš jednom i držiš fige da će da upali. NE!
YouTube rentencija je dugoročan proces. Proces koji iziskuje stalno unapređivanje, testiranje, i korigovanje. Koji thumbnail-ovi bolje rade or drugih, koji format sadržaja više paše sa određenom publikom, koja tema više odgovara, a koja ne. Sve su stvari testiranje u procesu rasta YouTube retencije.
Ovu su 6 proverenih koraka kako da podignete vašu rentenciju iz mrtvih i podesite je za održiv rast:
- Izrada atraktivnog početka videa
- Kvalitetno uređivanje videa
- Dizajniranje privlačnog naslova i opisa
- Korišćenje anketa i pitanja
- Održavanje brzog tempa videa
- Dugoročno planiranje
Izrada atraktivnog početka YouTube videa
Današnji gledaoci imaju ultra-kratko trajanje pažnje. Sadržaj koji nije zanimljiv, ili uzbudljiv osuđen je na propast. Tačka!
Najbolji način kako početi bilo koji YT video je sa intrigantnom izjavom ili pitanjem. Nešto što će gledaoca “hookovati” za video. Takođe može biti neka zanimljiva činjenica ili statistika.
Kada pomešate to sa kvalitetnim, nenapadnim vizualnim efektima i korisničkim pričama dobijate jako kvalitetan video koji Youtube obožava i kog je teško iskopirati.
Kvalitetno uređivanje YT videa
YouTube takođe detektuje video rezoluciju. Što bolja rezolucija, to bolja signalizacija algoritmu da ste profesionalac i znate šta radite.
Biranje najboljih delova snimka, kombinovanje različitih efekata ili filtera, i održavanje tempa videa su samo neki od važnih faktora za kvalitetno uređivanje YouTube videa. Korišćenje teksta u snimku, podiže vaš video na skroz novi nivo.
Postoji podatak da više od 60% YouTube publike gleda mutiran sadržaj.
Ubacivanjem teksta uz vizualne efekte izdižete se izvan mase i opslužujete jako veliki deo publike kojima je tekst od presudnog značaja.
Dizajniranje privlačnog naslova i opisa
Jak “catchy” naslov, opis i thumbnail su tri kamena temeljca kvalitetnog YouTube videa sa velikom retencijom.
Ovo je tajna: Gledaoci obožavaju da skeniraju videe. Veština u kojoj su profesionalci. Da bi se zalepili za vas video, trebaju u jednoj sekundi da razumeju o cemu se radi.Kratki, jasni naslovi sa uključenim ključnim rečima i emocijama poboljšavaju SEO vašeg videa i samim tim kreiraju veću verovatnoću da će on bolje rangirati u YouTube pretrazi.
Ali čak iako podesite super atraktivne SEO optimizovane naslove, to neće biti dovoljno.
Veliki broj YouTube kreatora i kompanija zaboravlja da postavi jednu jako ključnu stvar – Poziv na Akciju (CTA). Bez poziva na akciju, kao na primer da se pretplate na vaš kanala, da pročitaju vaš blog post ili ostave komentar, sav vaš trud pada u vodu!
Korišćenje anketa i pitanja
Ankete i pitanja u YouTube Shorts videima su neotkriveni rudnici zlata. Uz pomoću tih alata interakcija sa vašom publikom eksponencijalno rastu, što signalizira YouTube algoritmu da znate šta radite.
Postavljanje anketa u opisu videa jedna je sjajnih tehnika kako možete da podstaknete publiku na interakciju i zadržite ih što više na video. Nagradne igre jos jedan kec u rukavu koji možete da iskoristite da biste napravili što veću zajednicu korisnika, i lansirali YouTube rentenciju u nebesa.
Anketa i pitanja takodje imaju drugu stranu.
Njihovom upotrebom dolazite to kvalitetne povratne informacije, direktno od publike, kako da što bolje napraviti sadržaj koji njima odgovara. Kakav format, koje teme, i kakvu dinamiku video treba da private ćete upravo saznati od vaše publike kroz ove pametne alatkice.
Održavanje brzog tempa videa
Ako video ne drži pažnju i ima vrednost bačenog opuška, verovatnoća je da nešto užasno loše radite.
Planiranje sadržaja, korišćenje kratkih sekvenci, održavanje ravnoteže između sadržaja i vizualnih elemenata su tajne održavanja brzog tempa videa koji najpopularniji YouTube kreator čuvaju za sebe.
Kratke sekvence koje se sastoje od brzih prelaza između vizuala i teksta čuvaju da pažnja gledaoca ne opadne. Spojite to sa planiranjem sadržaja tako da tačno imate isplaniran scenario i znate prelaze sa efektima, dobićete videe vredne da stanu rame uz rame sa mnogim velikim YouTube kanalima.
Dugoročno planiranje
YouTube retencija nije sprint, već jako dug maraton. Maraton za koji je vrednost spremati se i izdržati ga do kraja.
Razvijanje strategije sadržaja, stalno analiziranje vašeg kanala, kreiranje rasporeda objava, i postavljanja ciljeva su koraci kako pravilno treba pristiputi YouTube retenciji.
Kao što su naše bake govorile:”Ono što je brzo, to je i kuso!”
YouTube retencija – Najbolji prijatelj kompanije?
Da bi kompanije što više postigli interakcija sa svojom ciljnom publiku moraju da preuzmu nove kanale komunikacije. Neke od njih su YouTube Shorts i klasični video.
Najčešću grešku koju smo primetili da mnoga preduzeća rade je da “dumpuju” ili ti samo isporuče bilo kakav sadržaj na YouTube i bacaju graške pasulja da će neko da ga pogleda. Loš trud donosi, loše rezultate. Pregledi pate, YouTube retencija je nepostojeća i ubrzo kanal pada u zaborav.
Ne dozvolite da to desi i vama!
Sa preko 5 godina iskustva u YouTube marketingu znamo da je proces mukotrpan. Dozvolite da vam pomognemo i podignemo vaše YouTube preglede iz mrtvih, kao što smo to uradili i sa mnogobrojnim drugim kompanijama.
